maanantai 29. kesäkuuta 2015

Hääpäiväviikonloppu + treenipäiväkirjaa!

Vietettiin viikonloppuna meidän ensimmäistä hääpäivää. Tuntuu ihan hullulta, kuinka nopeasti ensimmäinen vuosi naimisissa on mennyt, muttei kai sitä turhaan sanota, että aika lentää, jos on kivaa! :) Hääpäiväviikonlopun ohjelma oli mulle täysi yllätys, esitin toiveina, että Mila saisi tulla meidän mukaan viettämään viikonloppua kohteeseen X ja että siellä olisi hyvä aamiainen! ;) Henri sai siis melko vapaat kädet suunnitella ja tekikin hyvää työtä!

Lauantai-aamuna pakattiin tavarat autoon ja otettiin nokka kohti länttä! Lähtiessä en vielä tiennyt minne oltiin matkalla, vaan sain vasta matkan varrella tietää, että kohteenamme olisi Kylmäpihlajan majakkasaari Rauman ulkosaaristossa!  Olin arvatenkin innoissani, koska en ollut koskaan käynyt Raumalla ja rakastan saaristoa ja merta, joten arvelin, että tulen tykkäämään paikasta! Valitettavasti sää ei lauantaina suosinut kovin ja vettä satoi siihen asti, kunnes päästiin Kylmäpihlajan saarelle, mutta sen jälkeen sade loppui ja saatiin lauantai-ilta nauttia pilvisestä kelistä ja sunnuntai sitten upeasta auringonpaisteesta.

Kylmäpihlajan majakkasaarelle pääsi kätevästi Rauman saaristokuljetuksen yhteisaluksella, joka lähti Poroholman leirintäalueelta. Matka kesti yhteensä 50 minuuttia. Perille päästyemme menimme suoraan kirjautumaan hotelliin ennen kuin lähdimme Milan kanssa tutkimaan saaren polkuja.

Saari ei ole kovin suuri, mutta siellä oli kuitenkin polkuja ja kallioita sen verran, että koiran ulkoiluttaminen onnistui hyvin! Mila oli ainakin ihan innoissaan! :) Saimme myös kokea, että saarella on varsin villi luonto, sillä todella iso osa saaresta on "tiiravaara aluetta" ja poiketessamme polulta kallioille ensimmäisellä kerralla tuli vastaan kyy...minä loikin kuin aropupu karkuun kiljuen, sillä inhoan käärmeitä! Huh, vieläkin tulee kylmät väreet, vaikka kaveri oli paikallaan nukkumassa ja varmasti pelästyi ihan yhtä paljon. Sen kohtaamisen jälkeen tuli katsottua jalkoihin vähän tarkemmin! Mikään "käärmesaari" ei kuitenkaan onneksi ollut kyseessä, vaikka toisenkin luikertelevan kaverin Henri pongasi myöhemmin. Saaren tutkimisen ja kävelyn jälkeen oltiin jo supernälkäisiä ja suunnattiin illalliselle majakkaravintolaan. Itse valitsin alkuruuaksi vuohenjuustosalaatin ja pääruuaksi ravintolan suositun kalakeiton, joka oli aivan mielettömän hyvää! Niin hyvää, että syötiin sitä vielä sunnuntaina uudestaan lounaaksi! :) Jälkkäriksi otin omenapiirakkaa ja täytyy kyllä sanoa, että illallinen oli oikein maistuva.

Illallisen ja iltakävelyn jälkeen kiivettiin vielä majakan näköalatasanteelle katsomaan maisemia ja tehtiin se myös sunnuntaina uudestaan paremmalla kelillä. Upeat maisemat sieltä avautuikin, sillä Kylmäpihlajan majakkasaari on uloin Raumanmeren saarista eli avomeri siinsi taustalla.

Sunnuntaina päästiinkin sitten testaamaan aamiainen, ja maistuihan se! :)

Sunnuntaina ehdittiin myös vielä nauttimaan ulkoilmasta, sillä paluukuljetus saarelta takaisin mantereelle lähti vasta klo 14.30. Mikäs siinä oli nautiskellessa auringosta ja hyvästä seurasta 1.hääpäivänä! <3

Ihana hääpäiväviikonloppu ja voin kyllä suositella paikkaa niille, jotka tykkää merestä ja saaristosta. Yksi yö on täysin riittävä, sillä saari on kuitenkin niin pieni, että aika saattaa muuten tulla pitkäksi.

_________________________________________________

Loppuun vielä vähän viime viikon treenipäiväkirjaa.

Maanantai: Kävelyt 1,5h + kotitreeni 30min
Tiistai: Kävelyt 1h20min + ylävartalotreeni+ kävely matolla 30min
Keskiviikko: Kävelyt 1h
Torstai: Kävelyt 1h45min + kotitreeni 30min (pääasiassa jalkoja, sis. 1km juoksua matolla)
Perjantai: Kävelyt 1h + ylävartalotreeni 30min
Lauantai & Sunnuntai: Off/pientä kävelyä

Ihan mukava treeniviikko tuli viime viikostakin, vaikka juoksu jäi tosi vähälle. Syy siihen taisi olla lähinnä laiskotus, mutta koitan ryhdistäytyä tällä viikolla taas, että saisi edes muutaman kilometrin enemmän kasaan! Ainakin käveltyjä kilometreja tuli kuitenkin hyvin! :)

Miltä teidän treenit näyttää näin kesällä? Mitä oli viikonloppuna ohjelmassa? Ihanaa alkanutta viikkoa! :)

-Karoliina

Seuraile myös Instagramissa & Facebookissa

12 kommenttia:

1. Ihanan kuuloinen päivä teillä, onnea! Ja sä näytät niin säteilevältä :) mäkin tykkään saaristomaisemista, meri ja kalliot on vaan niin upeat yhdessä :)

Vastaukset
    1. Voi kiitos Ninni! :) Oli kyllä ihan meidän tyyppinen päivä ja viikonloppu! <3 Saaristo on aivan ihana ja nyt oli tosi makeeta päästä sellaiseen saaristoon, jossa en ennen ole käynyt! Kivaa tiistaita sinne! :)

Poista
  2. Onnea hääpäivänä :)! Ihanannäköinen viikonloppu teillä ollut! Saaristossa on kyllä sitä taikaa <3

Vastaukset
    1. Kiitos Hanna! :) Oli kyllä ihana viikonloppu, just sellainen mistä tykkään! <3 Saaristoon pääsee onneksi heinäkuussa vielä pidemmäksi aikaa, tosin ei tuonne Raumalle vaan Turun saaristoon! :) Kivaa viikkoa!!

Poista
  3. Onnea teille ekan hääpäivän johdosta! :) Teidän viikonloppu saaressa kuulostaa just ihanalta, ja oi nuo ruuatkin vielä, omnom! Me oltiin tosiaan Tampereella häähumuissa koko vkonloppu. Ne oli tosiaan meidän ainoat häät tänä kesänä, joten otettiin ilo irti juhlista :) Mukavaa viikkoa Karkki❤

Vastaukset
    1. Kiitos Tiina! :) Ihana oli viikonloppu ja ruuat oli tosiaan namnam!! Kivaa, että teillä oli mukava hääviikonloppu, meillä on vielä muutama hääviikonloppu edessä, joista tulee varmasti kivoja! Ihania reissuja sinne! <3

Poista
  4. Voi ihanuutta! Kuulostaa ihanalta hääpäivältä. Mä niin tahdon saaristoon tänä kesänä, mulle suomen saaristot on aivan täysin vierasta, joten voi kun ennättäisi vielä jossakin kohdin..:) Täällä viikonloppua vietettiin lomanlopettajaistunnelmissa ystävien kanssa. :)

Vastaukset
    1. Juu, sun pitää siis ehdottomasti päästä saaristoon! :) Turun ja Ahvenanmaan saaristot on ollut mun lempipaikkoja ihan lapsesta asti, enää en osaisi kuvitella kesää ilman niitä! <3 Kivalta kuulostaa sunkin viikonloppu! Leppoisaa paluuta töihin! :)

Poista
  5. Sä olet kyllä niin raikkaan ja iloisen ja positiivisen oloinen ihminen.
    Ja varmasti olet myös superhyvä äiti, jolla on terveet ja rehdit elämäntavat :)
    Minä kävin kans äsken juoksemassa noin 10 kilsaa ja kaloreita meni 670 kcal.
    Loppuviikosta on lämmintä keliä luvassa. Osaatko sanoa miten veden juontiin kannattaa kiinnittä
    huomiota jos lammintä ulkona +25 astetta? Pitäskö ottaa juomista lenkille mukaan...

Vastaukset
    1. Heippa! Voi kiitos Suvi, olipa ihanasti sanottu! :) Juuu, nesteytykseen tulee ehdottomasti kiinnittää helteillä ekstrahuomiota, koska nestehukka ei ole mikään leikin asia! Huono olo saattaa tulla helposti, eli ehdottomasti suosittelen ottamaan juomapulloa mukaan lenkille sekä huolehtimaan juomisesta myös ennen ja jälkeen lenkin. Kuumalla kelillä pelkkä vesi ei myöskään oikein riitä, suosittelen sekottamaan veteen urheilujuomaa, sillä keho kaipaa elektrolyytteja. Vesi menee helposti "suoraan läpi"! Tsemppiä hellelenkkeihin! :)

Poista
  6. Onpas oikein ihanan näköistä :) Onnittelut teille! Ja mun mielestä on tosi hienoa, että jaksat vielä aktiivisesti liikkua ja pitää itestäs huolta vaikka raskaus onkin jo aika pitkällä. Niin moni (joutuu) lopettaa liikkumisen kokonaan raskauden ajaksi. Tosi kiva huomata, että sun kohdalla ei ole käynyt niin :)

Vastaukset
    1. Kiitos Katju, oli kyllä ihanat maisemat tuolla! :) Juu, oon ehdottomasti tosi kiitollinen, että oon nimenomaan pystynyt (ainakin vielä!) liikkumaan ihan hyvin, vaikka tietysti aika paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Se ei tosiaan tunnu olevan itse päätettävissä, miten pystyy liikkumaan ja kuinka voi raskauden aikana, joten täytyy kyllä iloita siitä, että pystyy! :)