tiistai 9. lokakuuta 2018

Hääviikonloppu Sorrentossa

Takana on aivan sanoinkuvaamattoman ihanat ystävien häät Italian Sorrentossa ja ikimuistoinen (ja rankka) hääviikonloppu! Vieläkin väsyttää ja paluu arkeen oli aika karu, kuten aina juhlaviikonloppujen jälkeen, mutta oli se kaikki matkustaminen ja siihen kuuluva härdelli sen arvoista, kun sai olla mukana rakkaiden ystävien upeassa hääpäivässä<3

Bellissima piccolina <3

Perjantai
Meillä oli aikainen perjantaiaamu, sillä lähdimme lentokentälle jo klo 5.40. Olimme vieneet Islan ja Milan Töölön mummilaan jo edellisenä iltana hoitoon, joten vain me kolme reissuun lähtijää olimme kotona yötä. Yö oli, no lyhyt, mutta kuten aina matkapäivinä (ainakin menomatkalla) innostus reissuun lähtemisestä toi vähän lisää energiaa! Lentokentälle meno, check in ja turvatarkastus sujuivat jouhevasti (on annettava pisteet Helsinki-Vantaan lasten check in-pisteelle ja omalle turvatarkastusjonolle, aina yhtä mukavaa käyttää niitä!)  ja ehdimme ennen lentoa hakea hieman evästä ja lukemista. Pongattiin samalla Aadan kanssa uusin Kaksplus-lehti, jossa on musta haastattelu liittyen liikuntaan pikkulapsiarjessa! :)

Hei, ketäs ne siellä :D Hassua nähdä oma naama lehdessä!
Aadan eka lento <3
Itse lento meni varsin mukavasti, Aada nukahti syliin syötyään maitoa ja leikittyään hetken ja nukkui Roomaan asti. Lento kesti reilu kolmisen tuntia eli oli aika lyhyt. Roomassa haettiin matkatavarat ja mentiin pikaiselle pizza-lounaalle lentokentällä ennen ajomatkaa Sorrentoon.

Siinä vaiheessa pienintä matkailijaa alkoi hieman kiukuttaa (toinen hammas on nyt tulossa) ja meidän lounas oli varsin pikainen huutavan vauvan kanssa! :D Oh well. Sellaista se välillä on. Onneksi saatiin vuokra-auto suht nopeasti ja sain syötettyä auton takapenkillä pienen ja päästiin matkaan. Aada nukahti pian autossa ja itsekin torkahdin jossain kohtaa, sillä silmät ei enää pysyneet auki!

Saavuttiin Sorrentoon iltapäivällä kolmen(?) aikaan ja wau, mitkä oli maisemat kun ajettiin sinne ihan loppumatkasta vuoristoisia teitä kirkkaan välimeren välkehtiessä sinisenä! Vuoret ja meren kun yhdistää, niin ei voi saada kuin upeita maisemia ja sellaisia toden totta oli silmien edessä! <3

Asetuttiin hotellihuoneeseen ja loppu iltapäivä menikin huoneessa lepäillessä ja valmistautuessa illan yhteisdinneriin hääparin ja muiden kaasojen ja bestmanien kanssa. Oltiin aivan liian poikki matkapäivästä, että oltaisiin jaksettu lähteä tutkimaan Sorrentoa ennen illallista.

Perjantai-iltana saatiin nauttia Italialaisesta illallisesta ja musiikista paikallisessa tavernassa. Oli hauskaa polkaista hääviikonloppu käyntiin rakkaiden ystävien seurassa ja ruoka oli herkullista!

Lauantai
Hääpäivä alkoi meillä kaasoilla ja morsiamella kampauksien teolla paikallisella kampaajalla, jossa taitava (ja kovaotteinen) mieskampaaja viritteli meidän hiukset hääkuntoon. Morsian sai myös kauniin meikin <3  Oman kampauksen teon jälkeen kävin vielä syöttämässä vauvan ja sitten suunnattiin morsiamen hotellihuoneeseen valmistautumaan hieman enemmän kiireellä kuin oltiin suunniteltu.

<3 <3 <3 <3
Italialaiseen tapaan, aikataulu kampaajalla ei ihan pitänyt, mutta onneksi ehdittiin klo 12 vihkitilaisuuteen, huh. Välimatkat Sorrentossa oli lyhyitä, joten käveltiin hotellilta vain muutama minuutti vihkipaikalle, jossa vieraat, sulhanen ja bestmanit odottivat jo valmiina paikoillaan. Itse seremonia oli todella kaunis vanhan luostarin sisäpihalla ja oli ihanaa olla todistamassa aivan vieressä rakkaiden ystävien naimisiinmenoa. <3 Seremonia pidettiin sekä italiaksi paikallisen vihkijän toimesta että suomeksi hääjärjestäjän kääntämänä.

Vihkitilaisuuden jälkeen hääpäivä jatkui drinkeillä ja pienillä suolapaloilla läheisen kahvila-baarin pihalla, josta oli aivan upea näkymä merelle.

Jossain vaiheessa myös kova ukkoskuuro yllätti koko meidän hääseurueen, mutta onneksi päästiin hyvin suojaan baarin sisätiloihin! :D

Sateelta suojassa
Kolmen aikoihin siirryttiin varsinaiselle juhlapaikalle hääillallista- ja juhlaa varten. Aivan upea paikka ja upeat näköalat merelle!<3

Hääillallinen oli todella herkullinen ja veikkaan, ettei kenelläkään jäänyt nälkä alkupalojen, alkuruuan, pastan, pihvin ja hääkakun jälkeen! Nam!

Hääjuhla jatkui ihanien puheiden ja hyvän seuran parissa! <3 Saatiin Aada hyvin nukkumaan rattaisiin suht rauhalliseen paikkaan meidän pöydän lähelle ja maitobaari toimi tarvittaessa. Henri otti päävastuun hoitohommista <3 ja mä sain nauttia juhlista ihan täysillä. Kaikki meni vauvan suhteen tosi hyvin koko päivän ja illankin eli ei olisi voinut mennä paremmin, vaikka sitä hieman jännitin etukäteen! Suuri kiitos Henrille vielä, meidän tiimi toimi hyvin! <3

<3 <3
Myöhemmin illalla oli tietysti luvassa hääkakun leikkaus, häätanssi ja bileeeeet! En muista milloin viimeksi olisin päässyt tanssimaan ja vähän bilettämään rakkaiden ystävien kanssa, joten nautin kyllä ihan täysin siemauksin! :)

Ja niin vaikutti nauttivan kaikki muutkin! Niin mahtavat häät. Ja onhan häät aina aivan ihania, mutta kun naimisiin menee kaksi pitkäaikaista ystävää, niin onhan se ekstra spesiaalia <3

Sunnuntai
Sunnuntaina painoikin sitten yllättäen melkoinen väsymys, kuten aina hyvien bileiden jälkeen. Nautittiin hotellin aamiainen, käytiin vähän kävelemässä Sorrentossa, pakattiin tavarat ja suunnattiin vielä lounaalle rantaan, jossa ehdittiin nähdä pikaisesti hääparia vielä ennen ajomatkaa Roomaan!

Taas lentokentällä
Sunnuntai olikin pitkä päivä, sillä lento takaisin Helsinkiin lähti vasta 19.45 ja itseasiassa siitä vielä puolisen tuntia myöhässä. Aada nukkui koko lentomatkan, koska alkoi olla jo yöuniaika. Kotona oltiin su-ma välisenä yönä klo 1.30 ja nukkumassa 2.15...#mitenniinväsytti

Aivan ihana reissu. Onneksi saaatiin olla mukana! <3 Onnea vielä K&J, love youuu <3

Seuraa Instagramissa: blogia ja arkea: candyontherun
treenejä ja ruokajuttuja: candyntreenit
Facebookissa / Bloglovinissa Blogit.fi:ssä

4 kommenttia:

1. Ah miten ihanaa! Niin ihanaa, että pienimmäinenkin oli juhlatuulella ja sait todella nauttia. <3 Fiilis välittyy!

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Oli kyllä tosi onnistunut reissu ja upeat häät <3

Poista
  2. Kiitos rakas Karkki kun olitte mukana, teitte viikonlopustamme unohtumattoman! Kaason tehtävät meni 6/5 & seura teidän kanssa aina bueno! 👌🏻😘❤️🇮🇹 Rakkaudella: Just Married J&K