perjantai 20. helmikuuta 2015

Floridan matkan kohokohdat!

Heippa! Kivaa perjantaita ja viikonloppua! Ajattelin vielä tässä yhdessä postauksessa palailla viime viikon Floridan reissun tunnelmiin ja kertoa matkan kohokohdista. Aikaisemmassa postauksessa kirjoittelinkin lomatreeneistä. Oltiin tosiaan reissussa vain viikon verran, mutta ehdittiin siinä ajassa yllättävän paljon! Tosin oltiin myös aika reippaasti menossa koko ajan, joten rannalla loikoilut jäi seuraavaan kertaan...

Ensimmäiset kolme yötä vietettiin Fort Lauderdalessa aivan Fort Lauderdalen rannan läheisyydessä Beach Gardens-hotellissa. Hotelli oli peruskiva ja sen sijainti rannan lähellä oli hyvä. Fort Lauderdalen ranta oli melko rauhallinen ja rantabulevardia pitkin oli kiva kävellä ja juosta.

Kuitenkin jos pohdiskelee ottaisiko hotellin Miami Beachilta vai Fort Lauderdalesta, niin itse valitsisisin Miami Beachin. Siellä on huomattavasti helpompi liikkua ilman autoa, paljon enemmän ravintolatarjontaa, kauppoja ja yöelämää, jos sitä kaipaa! :) Viime vuonna oltiin Miami Beachilla, mutta tällä kertaa päädyttiin Fort Lauderdaleen hotellihintojen takia (MB:ssa todella kalliita) ja myös sijainti oli paremmin lähellä Sawgrass Millsin ostoskeskusta, jonne suunnattiin pariin otteeseen viikon aikana.

Fort Lauderdale toimi hyvänä tukikohtana, jossa aamuisin tuli käytyä reippailemassa, ja jonne illalla saavuttiin takaisin nukkumaan, sillä oltiin päivät pitkälti menossa muualla. Fort Lauderdalessa oli myös kiva puisto "Hugh Taylor Birch State park", jossa oli oli mukava hölkkäillä aamulenkkiä tiistai-aamuna.

Ottamassa runfieta, kuinkas muuten? ;)

Sawgrass Millsissä käytiin parina päivänä viikon aikana. Se on ehdottomasti shoppailijan paratiisi (USA:n 7. suurin ostoskeskus) ja sijaitsee myös tosi kätevästi aivan Florida Panthersin kotihallin  BB&T-centerin vieressä, joten on mahdollista yhdistää vaikkapa NHL-pelin näkeminen ja shoppailu! Win-win-tilanne sekä perheen naisille että miehille! ;) Itse pääsin mukaan katsomaan Panthers-Anaheim peliä. NHL-peleissä on kyllä hieman eri meininki, kuin kotoisessa SM-liigassa..koko ajan on meneillään jotain showta, jossa yleisö on myös jollain tavalla mukana! :)

Let´s go Panthers!

Cheesecake Factory on ravintola, jonne haluan aina päästä kuin mahdollista. Kyseessä on ketjuravintola, jonka menu on todella laaja. Ravintolasta löytyy varmasti kaikille syötävää (ei niin terveellisestä terveellisempään "Skinnylicious"-menuun). Lisäksi syy, miksi Cheesecake Factoryyn tietysti kannattaa mennä on juustokakut, jotka aivan taivaallisia…ja myös niin isoja, että kannattaa ehdottomasti jakaa yksi kakkupala ainakin kahteen tai kolmeen pekkaan! Meidän suosikiksi muodostui tällä reissulla White chocolate blueberry-juustokakku, joka oli aivan taivaallisen hyvää! :)

Uusi tuttavuus tällä reissulla oli Lantanassa sijaitseva Kona Bay Cafe, jossa käytiin aamiaisella keskiviikkona vietettyämme yön Lantanassa, isoisäni vuokraamalla condolla. Kona Bay on nimenomaan aamiaisiin ja brunsseihin erikoistunut kahvila-ravintola, hieman dinerin tyyppinen, jossa oli saatavilla vaikka mitä herkkuja! Syötiin alkuun hedelmälautanen ja sen jälkeen kukin oma "pääruoka". Omassani oli avokadoja, hedelmiä, tonnikalasalaattia ja keksejä. Maistui! :)

Keskiviikkona suunnattiinkin auton nokka West Palm Beachista kohti keski-Floridan Lakelandia, jossa serkkuni Kelly asuu perheineen. Menimme heidän luokseen yöksi ja oli ihanaa viettää rauhallista koti-iltaa grilliruuan äärellä, kuulumisia vaihtaen. Seuraavan aamuna lähdimme ulkoilemaan Edward Medard State Parkiin, joka sijaitsi lyhyen ajomatkan päässä Tampasta ja olikin kiva paikka aamupäivän kävelyretkelle.

Puisto oli tosiaan aivan veden äärellä ja nähtiin  siellä krokotiilikin! Jaiks! Hän ei kyllä ollut kovin kiinnostunut meistä ja köllötteli vain paikallaan..hyvä niin! Kellyn ja hänen perheensä näkeminen taas muutaman vuoden jälkeen oli ehdottomasti kyllä matkan kohokohtia! :)

Torstai-perjantai yö vietettiin Tampassa, jossa olimme käymässä ensimmäistä kertaa. Hotellimme Tampa Marriot Waterside sijaitsi nimensä mukaisesti ihan veden äärellä, Tampa Boardwalkin varrella, jota pitkin oli tosi kiva kävellä. Visiitti Tampaan oli lyhyt, mutta ensivaikutelma kaupungista oli hyvä ja sinne olisi varmasti kiva tulla uudestaankin hieman pidemmäksi aikaa! :)

Loppuun pitää vielä mainita viimeisen illan dinneri The Station Housessa Lantanassa! Jos siellä suunnilla pyörii ja hummeri maistuu niin kannattaa mennä! Listalta löytyy myös esimerkiksi pihviä, mutta ravintola on erikoistunut nimenomaan hummereihin! :)

Sellaisia reissukohokohtia..Kannattaa kurkata myös aikaisemmin kirjoittamani postaus matkavinkkejä Floridaan, sillä tälläkin reissulla tuli käytyä myös vanhoissa tutuissa suosikeissani kuten West Palm Beachin City Placessa ja Wellington Green-ostoskeskuksessa. Florida on kyllä matkakohteena aina tosi kiva ja sen vuoksi tykkään sinne palata aina vuosi vuodelta uudestaan. Luonnollisesti asiaan vaikuttaa myös se, että lähisukulaisia asuu ja on asunut siellä koko elämäni ajan.

Oletko käynyt Jenkeissä? Missä osavaltioissa? Onko reissusuunnitelmia tällä hetkellä ja jos on niin minnepäin maailmaa? :)

Kivaa viikonloppua! <3

-Karoliina

Seuraile myös Instagramissa & Facebookissa

8 kommenttia:

1. Ai kun kivoja aurinkoisia kuvia! Siskoni asuu Salt Lake Cityssä Utahissa, siellä olen käynyt useasti. Pari kertaa olemme ajaneet Las Vegasiin Nevadaan ja New York Cityssäkin olen muutaman kerran käynyt. Ensi jouluna olisi taas tarkoitus käydä siskon luona, sitä ennen ainakin Mallorcalla huhtikuussa pyöräilemässä.

Vastaukset
    1. Heippa Pia! :) Kiitos, noita aurinkoisia kuvia on kyllä ihana katsella! Kaikki värit on niin paljon kirkkaampia lomakuvissa, kuin Suomessa otetuissa tällä hetkellä! Kiva, että sinullakin on sukulaisia Jenkeissä, joiden luona vierailla! Salt Lake City on ilmeisesti kaunis kaupunki, olen kuullut?! Las Vegasissa olisi kyllä makeeta joskus päästä käymään ja Nykkihän on mun lempparikaupunki! <3 Pyöräilyreissu Mallorcalle kuulostaa ihanalta! Huhtikuuhun ei ole enää pitkä aika! :) Kivaa alkanutta viikkoa!

Poista
  2. Vähän jo odottelinkin tällaista postausta! Monia tuttuja juttuja oli sun tekstissä mainittu, mie oon nimittäin viettänyt muutama vuos sitten kuus viikkoa juurikin Fort Lauderdalessa. Kova ikävä on sinne takaisin, ihana paikka <3

Vastaukset
    1. Heippa! :) Kiva kuulla, että pystyin täyttämään odotukset! :) Voi vitsi, mekin puhuttiin, että joku kerta tullaan kyllä Floridaan useammaksi viikoksi kerrallaan, usein kun noi pyrähdykset sinne on ollut viikon mittaisia ja silloin ollaan koko ajan menossa..useemmassa viikossa ehtisi ihanasti pääsemään kunnon Florida-elämään kiinni! :) Kivaa alkanutta viikkoa sinne!

Poista
  3. Kiva postaus! Hyvin ootte ehtiny touhuta viikossa :) ihan mahtista, että pääsitte myös NHL-peliin! NY Rangersin peleihin pääseminen oli mulle taannoin kaikkien jääkiekkofanitusvuosien huipentuma :P Mä olen tosiaan ollut Jenkeissä 4 kk töissä Connecticutissa. Se oli ihan käsittämättömän siistiä aikaa kun oli hyvä porukka ja viikonloppuisin pääsi aina Manhattanille. Muistan kuin eilisen miten tupsahdin yksin ekaa kertaa Grand Centralille. Olin ihan pyörällä päästäni ja NYC-huumassa :) Samalla työreissulla kävin myös Wisconsinissa ja Miamissa. Nykiä lukuunottamatta mulla ei silti ole mitään erityistä poltetta Jenkkeihin... Grand Canyonilla ois hienoa käydä ja myös road tripillä länsirannikolla!

Me lähdetään 2vkon päästä kohti Thaimaata ja odotan sitä ihan hirmuisesti :D Sitten voikin alkaa miettiä jo kesäloman reissukohteita! ;) Portugali ja Balkan ainakin kiinnostais Euroopan kohteista!

Vastaukset
    1. Heippa Tiina! :) Kiitos, juu ehdittiin kyllä viikossa tekemään paljon! Haha, juu toi tais mun olla 3 tai 4 NHL-peli, jota olin katsomassa! :) Vitsi sun 4kk Connecticutissa kuulostaa niin ihanalta! <3 Ja Grand Canyon olisi kyllä makea sekä länsirannikko myös, se on meillä GO TO-listalla ehdottomasti, vaikka oonkin käynyt Losissa ja San Fransiscossa, mutta siitä on jo aikaa. Jeeee, teidän Thaimaan reissu lähestyy kovaa vauhtia, ihanaa! :) Hei jee, Portugali (etenkin Lissabon) ja Balkan on vilahdellut myös meidän puheissa, mutta luulen, ettei nyt kesällä lähdetä mihinkään, kun on tullut taas reissattua sen verran. Ihanaa alkanutta viikkoa ja loman odotusta <3

Poista
  4. Ihanan näköisiä pakkoja! :) Mä oon vasta viime aikoina alkanut miettiä, että ehkä sinne Jenkkeihin voisi lähteä käymään. :) Länsirannikko kiinnostaisi eniten, nimenomaan road trip! Mutta saa nähdä, koska tämä toteutuu.. joskus ehkä kuitenkin ;) Ja jeee, Barcelonan matka on varattu, ja sitä ootan tosi paljon!! Syksyllä sit ehkä vuoden toiselle reissulle.. kesällä ei taida nyt malttaa poistua Suomen rajojen ulkopuolelle, kun viimeksi lähdettiin keskellä hellettä haha :D Eli jotain kotimaan matkailua ehkä tiedossa sitten...

Vastaukset
    1. Kiitos Hanna! :) Ehdottomasti kannattaa lähteä käymään Jenkeissä joskus!! :) Road trip länsirannikolla on myös ollut meidän suunnitelmissa, mutta siihen tarvitsee useamman viikon aikaa, joten täytyy katsoa milloin sen toteuttaminen onnistuu! :) Mäkin luulen, että kesä menee tällä kertaa Suomessa kotimaan matkailua harrastaen! Jee, Barcelonan reissu lähestyy täälläkin! :D Kivaa alkanutta viikkoa <3