keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Häämatkalla osa 2: San Juan, Puerto Rico

"Häämatkalla"-postaussarja jatkuu..jos et ole lukenut vielä ensimmäistä osaa Chicagosta, niin voit lukea sen ensin täältä. Kaupunkilomailu Chicagossa päättyi perjantai-aamuna 4.7, kun 4th of Julyn kunniaksi lensimme Chicago O´Harelta hieman etelämmäksi, San Juaniin, Puerto Ricoon. Tämä oli kummallekin meistä ensimmäinen kerta, kun vierailimme Puerto Ricossa. Lento Chicagosta kesti viitisen tuntia, ja San Juanissa olimme perillä alkuiltapäivästä. Vietimme San Juanissa vain yhden yön, ennen seikkailun jatkumista. Olimme valinneet yöpaikaksi Condado Plaza Hiltonin, joka oli tähtiluokitukseltaan ilmeisesti 4 tähden hotelli, mutta ei kuitenkaan mikään super hieno. Huoneestamme näkymät olivat kuitenkin ihan mielettömät Karibian laineille! :)
Näkymä hotellin parvekkeelta sai hymyilemään aika leveästi!
San Juanista tuli mieleen jollain tapaa Espanjat kaupungit, kuten Madrid ja Barcelona, mutta samalla myös siinä oli todella paljon samaa kuin Miamissa. San Juanin vanha kaupunki oli todella upea, ja siellä oli ihana kävellä pikku kujilla!

Kävimme syömässä ihanassa pienessä, tunnelmallisessa ravintolassa nimeltä St.Germain, jonka on tunnettu gourmet-voileivistään sekä salaateistaan. Paikka oli hehkutuksensa ansainnut, meininki oli sopivan kotoisaa, eikä liian fiiniä! :) Illallisen jälkeen jatkoimme vanhan kaupungin tutkimista.

Ehkä parhaimmat salaatit, ikinä?! :)

Seuraavana päivänä vietimme aikaa hotellin uima-altaalla, ja lähdimme shoppailemaan Plaza las Americas-malliin, josta löysin muun muassa uusimmat Nimbukseni eli "hattarakengät". Lisäksi käytiin herkuttelemassa Cheesecake Factoryssa, joka on ketjuravintoloista ehdoton suosikkini Jenkeissä!

Hattarat <3 oli rakkautta ensisilmäyksellä! ;)
Lauantai-iltapäivällä olikin aika jättää Puerto Rico hetkeksi taakse, ja suunnata viikoksi risteilemään Jewel of the Seas-laivalle! Palasimme kuitenkin Karibian risteilyn jälkeen vielä hetkeksi San Juaniin yhdeksi aamupäiväksi ennen lentoa takaisin Suomeen. Silloin pääsimme perinteiselle nähtävyyskierrokselle, ja tässä siitä parhaita paloja kuvien muodossa. San Juan on ihana kaupunki, jossa olisi ehdottomasti voinut viettää paljon enemmän aikaa! Tykästyimme siihen molemmat todella paljon. Toivottavasti pääsemme sinne joskus uudestaan! :)

Kivaa keskiviikkoa! :)

-Karoliina

We visited Puerto Rico (San Juan) on our honeymoon last summer. We both absolutely loved it! It reminded us lot of Barcelona and Madrid (especially the old town) and also Miami, because of the palm trees, white buildings and beaches. We only spent two days there so our visit was short and sweet. We walked around the old town, went on a sightseeing tour, went shopping to the Plaza las Americas mall and of course ate well in reasonably prized restaurants. We would really love to go back and explore more of Puerto Rico! It was a beautiful place and the people we met were friendly. Hopefully, hasta pronto San Juan!

Candy on the run myös Facebookissa & Instagramissa

7 kommenttia:

1. Onpas tunnelmallisen näköinen kaupunki :) Teillä on ollut kerrassaan upea häämatka! <3

Vastaukset
    1. Heippa! :) Juu, se oli! Aivan ihana! Ja jotenkin yllätti meidät täysin! Ei oikein hääkiireissä ehditty hirveästi tutkimaan paikkoja etukäteen, mitä yleensä tehdään, joten tuli aika yllätyksenä just ton vanhan kaupungin ihanuus jne. :) Kiitos, oli kyllä ihana..more to come! ;)

Poista
  2. Ihanan näköistä! Teillä on ollut kyllä hieno häämatka. Odottelen jo seuraavaa osaa :) mun mielestä on kiva lukea ihmisten matkakertomuksia, koska matkailu on munkin sydäntä lähellä. Aina mennään, kun taloudellinen tilanne sen sallii :) ja cheesecakefactory, oh nam!!

Vastaukset
    1. Moii! :) Kiva kuulla, että tykkäät näistä! Munkin mielestä on kiva kirjoitella välillä jostain muusta kuin juoksusta, haha! Vaihtelu virkistää, ja sama juttu,oon aina rakastanut matkailua ja täällä myös, aina tsekkaillaan lentoja, jos siihen vaan on varaa..ja silloinkin kun ei ole haaveillaan, jos olisi :D The Cheesecake Factory… <3!!! :)

Poista
  3. Ihania kuvia! Näitä katsellessa tulee kyllä kaipuu ulkomaille. :) Teillä on ollut kyllä onnistunut ja varmasti ikimuistoinen häämatka. <3 Ja onhan noi lenkkarit nyt ihan syötävän suloiset. ;)

Vastaukset
    1. Moi Laura! :) Kiitos!! Ja tiedän, haha, mullekin tuli taas matkakuume, kun kirjottelen näitä, ja muistelen reissua! Oli tosiaan aivan ihana reissu, lisää postauksia tulee, kun oli niin paljon tapahtumia kahden viikon aikana. Jam heh, oon samaa mieltä, ne on todellakin syötävän suloiset juoksukengät! :)

Poista
  4. Näiden sun tekstien inmoittamana itsekin aloin muistelemaan:):)