keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Florida part 2: Lantana & West Palm Beach kohokohdat

Heippa taas! Palaillaan vielä hetkeksi Floridan maisemiin ja meidän reissun kuviin ja tunnelmiin. Ensimmäisen osan reissukuulumisista (lento vauvan kanssa ja Miami Beach) voit lukea täältä. Keskiviikkona tosiaan siirryttiin Miamista Lantanaan, jossa asuttiin loppuviikko pappani vuokraamalla asunnolla. Hän on ollut koko alkuvuoden nautiskelemassa Floridan lämmöstä ja iloksemme saatiin asustella hänen luonaan loppureissumme ajan, mikä oli todella mukavaa. Asunto oli Floridalaiseen tyyliin sisustettu ja juuri sopivan kokoinen koko meidän porukalle kaksine makuuhuoneineen ja tilavine olohuoneineen.

Näkymät asunnon parvekkeelta

Olohuone ja pieni chillailija :)

Keskiviikkoiltana kävimme syömässä West Palm Beachin   keskustassa Cityplacessa ja tietysti Cheesecake Factoryssa, joka on varmasti suosikkimme ketjuravintoloista Jenkeissä. Siellä on todella pitkä ja monipuolinen lista, joten kaikille löytyy aina syötävää, puhumattakaan kielen mukanaan vievistä juustokakuista! NAM! Ensimmäisistä kerroista oppineena olemme aina sen jälkeen jakaneet juustokakkupalat useamman hengen kesken, sillä ne ovat mielettömän isoja ja täyttäviä. Cheesecake Factorysta yleensä lähtee pois vatsa niin täynnä ettei hetkeen tosiaan tarvitse syödä! :D Tällä kertaa valitsin Skinnylicious-menusta Mexican tortilla salaatin, joka oli todella hyvän makuinen. Se oli hyvä valinta myös siksi, että pystyin lappaamaan ruokaa yhdellä kädellä suuhun samalla kun pidin Islaa sylissä. Jälkkäriksi syötiin mansikka juustokakkua sekä Red Velvet-juustokakkua, joka on mun suosikki! Käveltiin myös hieman CityPlacessa ennen ruokailua ja katseltiin kauppoja. Jos joskus eksytte West Palm Beachiin niin CityPlace on must go-listalla! Se on aina ollut yksi mun suosikkipaikoista, kun ollaan oltu West Palm Beachissa! :) Nykyään se on todella vilkas paikka, jossa on paljon kauppoja (mm. Macys, H&M, Victoria´s Secret, Sephora, Gymboree, Bath&Body works, Banana Republic jne.) sekä ravintoloita. CityPlacessa on aina kiva kävellä ja katsella, vaikkei olisikaan tarvetta syödä tai shoppailla.

Mun pikku salaatti :D

Strawberry cheesecake & Red Velvet cheesecake (mun suosikki!)

CityPlace West Palm Beach
Torstaiaamuna herättiin aikaisin (kuten joka aamu) ja lähdettiin aamukävelylle. Suunnattiin Lantana Beachille, jonne oli meidän majoituksesta noin 3 kilometrin matka eli saatiin juuri sopiva lenkki tehtyä. Keli oli taas jo aamusta aivan upea ja aurinko lämmitti kivasti, vaikka rannassa tuulikin kovaa. Jossain vaiheessa lenkkiä Isla heräsi aamupäikkäreiltään ja alkoi heti pyrkiä pystyyn vaunuista. Otettiin hänet hetkeksi syliin varjoisassa paikassa ihmettelemään menoa. Aika pian meitä tuli tervehtimään vanhempi rouva, joka oli aivan innoissaan Islasta ja onnitteli kovasti vauvasta (itsestä tuntui hassulta kun vieläkin onniteltiin, kun ei ollut enää vastasyntynyt, mutta se oli selkeästi tapana). Jenkeissä vauva sai paljon huomiota ja suhtautuminen oli todella positiivinen. Isla sai kuulla monesti olevansa "such a cute baby" ja hänen aurinkolasinsa saivat myös positiivista huomiota! Ehkä floridalaiset vauvat ei yleensä käytä aurinkolaseja? Mene ja tiedä! :)

Aamukävelyn jälkeen torstaina lähdettiin viettämään shoppailupäivää Palm Beach Outletseihin, joissa kumpikin meistä oli käymässä ensimmäistä kertaa. Outletsit olivat kyllä aikamoinen shoppaajan paratiisi eikä siellä muutama tunti torstaina riittänyt millään. Palattiin mestoille uudestaan vielä perjantaina, jotta saatiin kaikki shoppailut tehtyä. Voi että meinasin tulla hulluksi siellä lastenvaatekaupoissa! :D Koskaan aikaisemmin ei niitä ole tullut Jenkeissä tutkittua tarkemmin, mutta nyt tuli ja voi apua! Aivan ihania vaatteita ja tosi edullista verrattuna Suomeen. Jossain vaiheessa en enää viitsinyt mennä uuteen lastenvaatekauppaan, koska en kestänyt sitä ihanien vaatteiden määrää, haha. Islalle tuli ostettua kesävaatteita ja suurimmaksi osaksi ostin 9kk vaatteita ja joitakin 6kk, jotka menevät tällä hetkellä. Voin tehdä meidän shoppailuista erillisen postauksen jossain vaiheessa, kun saan niitä kuvattua.

Palm Beach Outlets

Vauvan syöttötauko kesken shoppailun :) Tämä Söpö-imetyssuoja oli ihan super hyvä koko reissun ajan! Isla pääsi rauhassa syömään (ei voinut katsella ympärilleen) ja itsellä oli mukava olo syöttää missä vain :)

Palm Beach Outletseissa käytiin syömässä lounasta kumpanakin päivänä mun suosikki ruokakaupassa Whole Foods Marketissa, jossa on aivan mielettömän iso lämpimän ruoan buffetti ja salaatteja vaikka millä mitalla. Jos vain saisi tällaisessa paikassa käydä joka päivä, se olisi ihanaa! Milloinkahan saataisiin Whole foods Suomeen?! Sitä odotellessa! Ehkä meidän pitää alkaa opiskelukavereiden kanssa puuhaamaan tätä ideaa! ;)

Perjantaiaamuna suunnattiin aamiaiselle Kone Bay Cafehen (310 East Ocean avenue), joka on ihana paikallinen kahvila Lantanassa ja todella suosittu aamiaispaikka. Nautittiin herkulliset ja isot aamiaiset. Minä ja pappa syötiin Big Kahuna-annokset ja Henri otti Eggs Benedictin. Lähdettiin pois super kylläisinä ja tyytyväisinä. Kona Bay ei pettänyt tälläkään kertaa! ;)

Perjantai-iltana käytiin tapaamassa CityPlacessa mun tätiä ja syötiin illallista italialaisessa Brio-ravintolassa. Oli mukavaa nähdä tätiä taas vuoden tauon jälkeen. Kaikki isän puolen lähisukunihan asuu Amerikassa, joten siinä syy, miksi siellä on tullut vuosien varrella vierailtua todella useasti. Illallinen oli oikein herkullinen ja jälkkäriksi nautittiin Frozen jogurtit. Nam!

Lauantaiaamuna oli luvassa mun 5km juoksukisa, josta kirjoittelinkin erillisen postauksen. Juoksukisahäppeninkien ja aamiais numero kakkosen (mun kohdalla) jälkeen lähdettiin kävelylle Lake Worthiin ja piipahdettiin samalla paikallisella Farmers Marketilla.

Ostettiin markkinoilta muutamat herkut ja suunnattiin sen jälkeen lounaalle Boynton Beachin Two Georges-ravintolaan, joka on aivan ihana veden äärellä oleva suosittu ruokapaikka. Oltiin kaikki siellä ensimmäistä kertaa, mutta ehdottomasti ei viimeistä, sillä tykättiin paikasta kovasti! Ruoka oli hyvää (söin Cobb-salaatin) ja oli todella viihtyisää istua veden äärellä syömässä.

Sunnuntaina vietettiin päivä mun serkun Kellyn ja hänen perheensä kanssa. Oli ihanaa nähdä heitäkin vuoden tauon jälkeen! <3 Isla oli aivan innoissaan pikkuserkuistaan ja he vaikuttivat olevan innoissaan kun saivat tavata perheen uusimman jäsenen. Käytiin kävelyllä MacArthur Beach State Parkissa ja sen jälkeen taas CityPlacessa Cheesecake Factoryssa lounaalla. Usein toivon, että amerikan serkkuja voisi nähdä useammin, mutta onneksi viime vuosina edes kerran vuodessa! <3

Maanantaina iltapäivällä alkoikin sitten kotimatka. Lento Miamista lähti viiden maissa ja oli sopivasti yötä vasten, joten Isla nukkui noin puolet matkasta ja matka meni ihan nappiin. Oltiin todella tyytyväisiä, mutta tietysti aikaerosta väsyneitä kun saavuttiin Suomeen. Aivan ihana reissu takana ja vauvan kanssa reissaaminen oli todella kivaa. Toki se vaati hieman enemmän suunnittelua ja ajoittamista päikkäreiden ja syöttämisten suhteen, mutta kaiken kaikkiaan oli niin huippua, että varmasti lähdetään uudestaankin jossain vaiheessa! :)

Toivottavasti jaksoitte lukea tänne asti! Muutama postaus reissuun liittyen vielä tulossa, joten pysykäähän kanavilla! :)

<3: Karoliina

Seuraa myös Instagramissa & Facebookissa!

10 kommenttia:

1. Ihanalta kuulostaa! Vaikuttiko jetlagi ollenkaan Islaan?

Vastaukset
    1. Kiitos, oli kyllä tosi ihanaa! :) Jenkkeihin päin mentäessä vaikutti niin, että nukkumaan meni ihanan aikaisin (klo 19-20) välillä, kun kotona ennen reissua oltiin vakiinnuttu ainakin hetkeksi siihen klo 22.30 nukkumaanmenoon. Heräsi sitten siellä tietysti myös aikaisin (04 ekana aamuna, ja sen jälkeen 5-6 välillä), mutta se ei haitannut koska itsekin meni ajoissa nukkumaan. Nukkui muuten ihan hyvin, toki söi klo 19-aamuherätyksen välillä varmaan 4 kertaa/yö. Nyt kotiinpäin tullessa nukkui ekan yön samalla tavalla pitkät unet, mutta kaksi viimeistä yötä on ollut vaikea saada ajoissa yöunille ja kunnon yöunille nukahtaminen on mennyt sinne 00-01 välille...että kyllä se varmasti taas hetken vie päästä rytmiin, mutta ei onneksi ole ollut mitään (ainakaan vielä) yökukkumisia sen kummemmin! :)

2. Hei! Olen nyt ollut juoksematta parisen viikkoa ja olotila
    on paljon parempi kun ei tarvitse lähteä juoksemaan. Ehkä juoksu
    ei sittenkään ollut minun juttuni. Olen hurahtanut huultenmuotoiluun
    ja muihin kauneusoperaatioihin sekä tatuointeihin luulen että niistä
    tulee mun uusi harrastus:) Kiitos sinulle että olen saanut lukea hyödyllisiä
    vinkkejä juoksusta.

Vastaukset
    1. Moi Suvi! Ihana kuulla, että olotila on nyt parempi! <3 Ja kiva kuulla uusistakin kiinnostuksen kohteista!! :) Muistathan, että juoksuakin voi harrastaa oikein hyvin niin, että juoksee vaikka vain yhden kerran viikossa, tai kaksi tai kolme! Ei ole pakko juosta viittä tai kuutta kertaa! :) Olemme kaikki erilaisia eikä isot juoksumäärät sovi kaikille ja se on ihan ok! Itsekin juoksen vain sen 3-4 kertaa viikossa, useimmiten kolme! :) Kiva, että olet saanut täältä hyödyllisiä vinkkejä ja toivottavasti luet jatkossakin!

Poista
  3. Ihania matkakuvia, kuulumisia ja tunnelmia! Ruokakuvatkin on niiiiin ihania, Nam :p

Vastaukset
    1. Kiitos Satu! :) Oli kyllä niin huippu reissu ja haha..kuvia on tosi paljon, kun halusin itsellenikin muistoksi niitä laittaa tähän postaukseen! :)

Poista
  4. Huikea reissu teillä on ollut! Ei mikään ihme että suloinen Isla on herättänyt ihailua <3.Ja kelpo juoksun oot täräyttänyt aamutuimaan! Ei varmaan tarvitse kaivella juoksumotivaatiota kotinurkillakaan ☺.

Kysyisin myös ajatustasi juoksuun liittyvästä ajatuksesta. Suunnitelmana on siis mara 2.7, mutta nyt on alkanut houkutella myös hcr. Oon parempi noudattamaan juoksuohjelmaa kuin laatimaan sellaista itse ja nyt kysymys onkin, että jos aloitankin puolikkaaseen tähtäävän ohjelman niin pitäisikö sitä muokata maraa ajatellen? Vai mennä maraohjelmalla puolikas? Saatko kiinni ajatuksesta? :) Mara vaatii pitkää ja hidasta treeniä ja puolikas enemmän vk..

Mari

Vastaukset
    1. Kiitos Mari! <3 Joo, ei tosiaan tarvitse kaivella juoksumotivaatiota täälläkään..tosin onnistuin taas saamaan vatsataudin, joten hetki menee tässä vielä toipuessa, mutta viikonloppuna toivottavasti jo pääsen sitomaan lenkkarit jalkaan! :) Hmm...Sanoisin, että (ja muistathan, etten ole asiantuntija vaan kerron vaan oman mielipiteeni, haha :D) että sinuna valitsisin sen tärkeämmän kisan noista kahdesta ja menisin sen mukaan..eli jos mara on prioriteetti niin noudattaisin maraohjelmaa ehkä vähän soveltaen ja ymppäisin HCR:n siihen vähän reippaammaksi pitkäksi lenkiksi ja hyväksi treeniksi kohti maraa. Mähän juoksin mun parhaan mara-ajan toistaiseksi ilman minkään ohjelman noudattamista ja alla oli pitkinä lenkkeinä vain 3 puolikasta! Kun niiden aikana oli tottunut ylläpitämään (itselle) vähän kovempaa vauhtia niin maran tavoitevauhdin ylläpitäminen oli yllättävän helppoa. Tarkoitan siis sitä, että puolikkaan juokseminen ennen maraa voi ollakin tosi järkevää! :) Tsemppiä! Kerro sitten mihin päädyt!! :)

Poista
    2. Kiitos vastauksesta ☺. Mara ja neljän tunnin alitus on se päätavoite. Ehkä liian kova mutta täytyyhän tavoitteita olla! Se on totta että puolikkaalla kyllä joutuu pitämään sellaista vauhtia joka ei ole enää mukavaa. Palvelee varmaan just noin että maralla pystyykin pitämään yllä vauhtia. Ootko muuten kärsinyt liitoskivuista lenkin jälkeen? Tuntuu että ne pahenivat mitä useampi synnytys takana. Mut mä oonkin jo tämmönen kehäraakki 😂.

Mari

3. Wau, neljän tunnin alitus on just hyvä tavoite!! :) Mullakin se on tavoitteena jossain vaiheessa, mutta en usko ainakaan tässä vaiheessa, että vielä tänä vuonna! :) Luulen, että se puolikas tekisi kyllä siinä hyvää toukokuussa ja sitten on vielä aikaa juosta muutamat pitkät lenkit ennen maraa! En ole kärsinyt liitoskivuista, mutta varmasti pahenevat kun useampi synnytys takana..toivottavasti eivät sulla liikaa vaivaa!! Kivaa viikonloppua! :)