perjantai 11. maaliskuuta 2016

Florida part 1: Lento vauvan kanssa ja Miami Beach

Heippahei ja terkut täältä Floridasta! Loma on sujunut oikein mukavasti ja ollaan nautittu kovasti Floridan lämmöstä ja tutuissa maisemissa pyörimisestä. Maanantai eli matkapäivä Helsingistä Miamiin meni todella hyvin, vaikka etukäteen olikin vähän jännitystä ilmassa. Isla oli nimittäin sunnuntaina tosi itkuinen hampaiden tulon takia ja pelkäsin, että meillä olisi edessä ihan horror-matkustuspäivä. Maanantai-aamuna Isla kuitenkin heräsi klo 5.50 hyväntuulisena ja hyvinvoivana. Vaikutti ihan siltä kuin hän olisi ymmärtänyt, että nyt ollaan lähdössä reissuun! :)

Pakollinen lentokenttäselfie ;)

Lento vauvan kanssa

Tultiin lentokentälle varmuuden vuoksi hyvissä ajoin, tsekattiin sisään lennolle ja päästiin läpi turvatarkastuksesta vaivattomasti lapsiperheiden omaa kaistaa pitkin. Itse lento meni mukavasti ja yllättävän nopeasti, kun lähes koko ajan oli jotain puuhasteltavaa. Meillä oli vauvankoppa-paikka eturivissä, jossa oli hyvin tilaa säätää kaikkea mahdollista. Isla nukkui alkulennosta vähän aikaa kopassa, mutta ei enää sen jälkeen viihtynyt siinä, vaan otti sitten päikkäreitä mun sylissä. Lennon aikana hän tosin nukkui vain maksimissaan tunnin pätkiä kerrallaan eli mitään pidempiä unia ei tullut vedettyä.

Nousun aikana moni oli kehottanut imettämään, mutta Islalle ei siinä vaiheessa rinta kelvannut, joten hän imi "tuttina" mun sormea, jossa oli kumihanska suojana. Laskeutuessa taas maito maistui, joten korvien kanssa ei onneksi ollut ongelmaa. Vaipanvaihdot sujuivat lentokoneen vessassa aika näppärästi, vaikka olin etukäteen pohtinut, kuinka haastavaa se tulee olemaan. Hoitolaukussa oli kaikki tarpeellinen ja lelut, kirja sekä vaihtovaatteet tosiaan tulivat tarpeeseen. Vaippojakin kului aikamoinen määrä, sillä vauvan vatsa tosiaan toimi lennon aikana normaalia useammin. Hyvänä viihdytysapuna oli myös telkkari, josta Isla sai katsella seikkailija Doraa sekä Happy Feetiä. Kaikki meni siis paremmin kuin hyvin ja Miamiin päästyämme tulikin vedettyä helpottuneet ylävitoset, we did it. 10,5 tunnin lento check! Toivotaan yhtä leppoisaa lentomatkaa kotiin sitten kun sen aika koittaa! :)

Tässä kohtaa taisi ilmeestä päätellen äitiä vielä jännittää, miten kaikki sujuu! :D

Jess, Miamiin päästiin! :)

Miami Beach

Vietettiin loman kaksi ensimmäistä yötä Miamissa, Miami Beachilla, Lincoln Arms Suites-huoneistohotellissa, joka olikin ihan loistava valinta vauvan kanssa asumiseen. Meillä oli iso huone (huoneisto), jossa oli keittiö sekä mukavasti tilaa. Hotelli oli myös tosi siisti ja mielestämme hyvällä sijainnilla, lähellä rantaa sekä Lincoln roadin ostoskatua. Ehdottomasti sellainen hotelli, jonne menisi mielellään uudestaankin.

Meidän huoneesta

Hotellin kattoterassilta

Miamissa kumpikin aamu alkoi samalla tavalla, aikaisella herätyksellä 5 maissa. Islan rytmiksi täällä on ainakin alkuviikosta muodostunut yöunien osalta tuo 19-05, välissä 3 syöttöä. Itse olen myös mennyt ajoissa nukkumaan jetlagin väsyttämänä, joten tuo rytmi ei ole edes tuntunut pahalta, toki varmasti sitä pidempäänkin voisi nukkua. Miamissa aamupalan jälkeen suunnattiin kumpanakin aamuna pitkälle aamulenkille rantakadulle ja boardwalkille samalla kun Isla nukkui ensimmäiset päikkärinsä seitsemän aikaan aamulla. Tiistaiaamuna mentiin lenkki suurimmaksi osaksi kävellen ja vähän hölkkäillen ja keskiviikkoaamuna mun osalta kokonaan juosten. Tiistaina juoksin yhteensä 8km ja postailinkin Facebookiin videoterkut lenkiltä! :) Käykää sieltä kurkkaamassa video, jos haluatte. Miami Beachilla juokseminen oli kyllä taas ihan huippua, nautin kovasti, kun sai juosta vain shortsit ja toppi päällä! Ahh, kesä! <3

Tiistai päivä vietettiin suurimaksi osaksi shoppaillen ja pyörien Lincoln Roadilla, joka on pitkä ostoskatu. Lounasta käytiin syömässä 11th street dinerissa, jossa käytiin viimeksi syömässä kaksi vuotta sitten mun puolimaratonin jälkeen. Tällä kertaa meidän seurana oli myös mun lentoemäntä-täti ja sisko, joka oli onnekkaana päässyt tädin mukana pikavisiitille Miamiin. Vietettiin oikein kiva shoppailupäivä ja Islakin vaikutti viihtyvän hyvin menossa mukana, kunhan sai välissä nukkua ja syödä sekä puhdasta vaippaa alle. Yllättävän helposti meni vaipanvaihdot vaunuissa ja syöttämiset keskellä ostoskadun vilinää.

Keskiviikkona Isla täytti tasan 4 kuukautta! <3 En voi uskoa, kuinka nopeasti aika menee! Merkkipäivää juhlistettiin laulamalla ja herkuttelemalla juustokakulla Cheesecake Factoryssa! ;)

Olen 4kk vanha <3
Keskiviikkona tultiin tänne Lantanaan, jossa vietetään loppuloma! Kirjoitten loppuviikon kuulumisia myöhemmin! Mulla on silmät ihan ristissä täällä, joten toivottavasti tästä tekstistä saa jotain tolkkua! :)

Kivaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

-Karoliina

Ps. Instagramiin laitan kuvaterkkuja täältä päivittäin!

12 kommenttia:

1. Kuulostaa ihanan lunkilta! :) alkaa jo matkakuume iskemään itellekkin. Hauskaa loppulomaa
    T. Sipe

Vastaukset
    1. Kiitos!! :) Musta tuntuu, että mulla on krooninen matkakuume, haha!

Poista
  2. Ihana tervehdys sieltä ja mukavia kuvia, joita oli paljon :)! Iloista loppulomaa sinne! <3

Vastaukset
    1. Kiitos! ♡ Viikko menee niin nopsaan! Voisin kyllä jäädä tänne pidemmäksi aikaa! :D Ihanan lämmintä ja niin helppoa, kun ei tartte Islaakaan pukea haalareihin jne! :)

Poista
  3. Ihanan näköistä lomailua ja kiva että kaikki on sujunut hienosti! Erityisen "kateellinen" noista shortsijuoksulenkeistä, paitsi hei, tännekin luvattiin jo jopa +8 astetta ens viikoksi!! ;) Siihen mennessä tän flunssan on oltava ohi. Rentoa loman jatkoa!

Vastaukset
    1. Jeee, kevät tulee!! ♡ On nää shortsikelit kyllä ihania, mutta niin on Suomen kevätkin! :) Ihan parhaat juoksukelit silloin! Kiitos! :)

Poista
  4. ihanalta näyttää ja vielä paremmalta kuulostaa teidän reissunne! :) ja voi jestas sun juoksukuntoa miten nopeasti se kehittyykään! RESPECT mama!
    Nauttikaa loppulomastanne :)

Vastaukset
    1. Aww, kiitti! ♡ Yllättävän nopsaan se kehittyy..pohja on kyllä koko ajan pysynyt aika hyvänä, mutta on tässä vielä matkaa puolimaratonille!! :) Kiitos, nautitaan!

Poista
  5. Kuulostaa niin mahtavalta teidän reissu.:) Nauttikaa!