maanantai 21. elokuuta 2017

Ensimmäinen viikonloppu Madridissa

Heippa ja terkkuja täältä Madridista! Meidän ensimmäinen viikonloppu täällä oli täynnä ihanaa perheaikaa, tutustumista uuteen ympäristöön, asettautumista uuteen kotiin ja totuttelemista tähän lämpöön! Aamupäivisin on ollut ihanan ”viileää” eli noin +25 astetta, mutta iltapäivällä ja illalla lämpö on kohonnut +37 asteeseen! Hetki siis menee ennen kuin tähän tottuu, mutta ihanaa, että on lämmintä..ja ilmastointi kämpässä! :D Mutta palataanpa alkuun eli perjantaihin, joka oli meidän matkapäivä tänne Madridiin.

Valmiina lähtöön :)

Mummi ja vaari saattoivat kentälle

Perjantai

Matkapäivä meni kaiken kaikkiaan tosi hyvin! Vanhempani veivät meidät lentokentälle, joten sain onneksi apua matkatavaroiden kanssa ja oli muutenkin kiva, että he tulivat saattamaan. Saatiin nopeasti tehtyä check in (kiitos erikoismatkatavaran eli rattaiden), jonka ansiosta päästiin erikoismatkatavaratiskille. Myös turvatarkastus sujui joutuisasti, vaikka kentällä oli muuten tosi paljon ihmisiä perjantai-iltapäivänä. Lähdettiin heti ensimmäiseksi etsimään leikkipaikkaa, jossa Isla pääsisi purkamaan energiaa ennen lentoa ja todettiin, että portilta 30 sitä ei löytynyt, vaikka olin lukenut Finavian sivuilta, että siellä olisi yksi. Arg. Ravattiin sitten portille 20, josta onneksi  löydettiin toinen pieni leikkipaikka ja Isla pääsi sinne hetkeksi peuhaamaan. Käytiin myös syömässä pieni välipala ja sitten koneeseen. Lento kesti 4,5 tuntia ja se meni tosi hyvin. Onneksi oli mukana paljon eväitä (ruoka ei kuulunut lennon hintaan), Islalla ipad, josta hän katsoi lastenohjelmaa suurimman osan lennosta ja iso paketti wipeseja, jotka vaippojen ohella tulivat tarpeeseen muutamaankin otteeseen. Heh, säästän teidät yksityiskohdilta, mutta sanotaan näin, ettei ole urbaani legenda, että pienten vatsat alkavat toimia koneessa.. Madridin päässä Isla oli aivan innoissaan, kun lento oli ohi ja juttua tuli laskeutumisen jälkeen solkenaan. Tyypillä alkaa olla aika huvittavat tarinat nykyään! <3 Hurautettiin bussilla terminaaliin ja hakemaan matkatavarat, jotka juuri sopivasti tulivat hihnaa pitkin, kun pääsimme sinne asti. Sitten tuloaulaan isin luokse ja voi sitä jälleennäkemisen riemua! <3 Ajettiin meidän kämpille noin puolen tunnin matkan Madridin kentältä ja iltapalojen jälkeen mentiin nukkumaan matkasta väsyneinä.

Lauantai

Ensimmäinen yö meni hieman levottomasti nukkuen ja Islakin heräsi aamuyöstä, jonka jälkeen nukuin hänen vieressään vierassängyssä loppuyön. Aamulla ei siis ollut kovin virkeä olo, mutta aamukahvin ja aamiaisen jälkeen tilanne näytti jo huomattavasti paremmalta. Good morning Madrid!

Hitaan aamun jälkeen lähdettiin tutkimaan lähiseutua ja käveltiin joen varrella olevaan Madrid Rio-puistoon, jossa oli myös tosi kiva leikkipuisto. Täällä tuntuu olevan leikkipuistoja tosi paljon, mikä on ihan mahtavaa! Puistoilun jälkeen käveltiin vielä hetki ennen kuin suunnattiin takaisin kotiinpäin. Matkan varrella pysähdyttiin ostamaan kananmunia, nektariineja ja mansikoita läheisestä Frutariasta ja totesin, että täällä tullaan käymään usein. Ihania tuoreita vihanneksia ja hedelmiä hyllyt täynnä ja edullisemmalla hinnalla kuin kaupoissa, nam! Kotiinpäästyämme oli lounaan vuoro ja sen jälkeen pikkuneidin päikkäriaika.

Lounassalaatti oli aika kotoisan näköinen :)

Iltapäivällä suuntasimme kotimme lähellä sijaitsevaan El Corte Inglesiin etsimään mulle käsipainot kotitreenejä varten, koska niitä en jostain syystä lähtenyt raahaamaan Suomesta asti! ;) Käsipainot löytyi ja niiden lisäksi piipahdettiin ruokaosastolla hakemassa muutamia puuttuvia ruokatarpeita. Kauppareissun jälkeen mentiin vielä meidän sisäpihalla sijaitsevalle uima-altaalle, jossa on erikseen myös lastenallas, joten Islakin pääsi uimaan. Allas on tosin sen verran syvä, että piti valvoa tosi tarkasti vieressä, ettei tyyppi sukella uppeluksiin, jos kaatuu! Ei siis mitään rentouttavinta puuhaa vanhemmille (heh), mutta taaperon mielestä todella haush-kaa! Illalla syötiin kotoisasti lihamakaroonilaatikkoa ja piipahdettiin vielä ruuan jälkeen ihan meidän kämpän vieressä sijaitsevaan leikkipuistoon. +37 astetta sai meidät kuitenkin aika pian takaisin sisätiloihin! Islan mentyä nukkumaan tein vielä 20 minuutin kotitreenin uusia käsipainoja hyödyntäen.

Sunnuntai

Lauantai-sunnuntaiyö nukuttiin onneksi tosi hyvin, joten aamulla herättiin virkeinä jo  7 maissa Islan kanssa syömään aamiaista. Hitaan aamun jälkeen suunnattiin aamukävelylle  Parque del Buen Retiroon, jonne on muutaman kilometrin matka täältä meidän kotoa. Ja koko matka on lähes pelkkää ylämäkeä! Huhhuh. En ikinä ajatellut, että Madrid olisi näin mäkinen. En sittenkään taida tulla tänne juoksemaan maratonia, hehe. Retiro on siis paikallinen keskuspuisto, jonne madridilaiset menevät viettämään aikaa, juoksemaan, pyöräilemään, picnicille, ulkoiluttamaan koiria jne.  Ihan tosi kiva ja iso puistoalue, josta myös löydettiin mukava leikkipuisto taaperolle. Siellä vietettiin hyvä tovi ennen kuin jatkettiin matkaa kävellen puistossa. Islakin sai kävellä hetken, mikä taitaa olla leikkipuistoilun lisäksi hänen suosikkipuuhaansa tällä hetkellä. Rattaissa istuminen saa välillä ilmeen tuimaksi, mutta kyllä nekin useimmiten onneksi kelpaa.

Nälkä alkoi kurnia lounasajan lähestyessä ja päätettiin mennä brunssille/lounaalle yhteen Henrille työmatkoilta tuttuun kahvilaan, mutta valitettavasti jouduttiin pettymään palveluun. Se oli nimittäin aivan älyttömän hidasta. Odotettiin juomia puolisen tuntia ja ruokia 40 minuuttia. Siinä sitten koitettiin pitää väsynyttä taaperoa suht tyytyväisenä ja lopulta hotkaistiin ruuat aika reippaalla vauhdilla. Isla ei juurikaan syönyt omaa pasta-annostaan, joten ei nyt ihan menestyksekkäin ulkona syöminen, mutta sellaista se välillä on, hitti tai huti taaperon kanssa. Ainakin meillä, kai muillakin? :D

Annos sentään näytti hyvältä

Kotiin tultiin junalla ja Islan syötyä vähän lisää lounasta, laitettiin hänet päiväunille. Illalla piipahdettiin vielä ruuan jälkeen 15 minuutin päässä sijaitsevaan ostoskeskukseen (La Gavia), jossa käytiin katselemassa kauppoja ja syömässä jätskit. Makea tapa päättää viikonloppu! :)

Tytöt muikeina jätskillä

Sunnuntai-iltana tein vielä 20 minuutin kotitreenin Islan mentyä nukkumaan! Hyvä balanssi jätskin jälkeen siis!

Sellainen viikonloppu täällä, täynnä ohjelmaa ja kivoja juttuja. Muutaman päivän perusteella on sellainen tunne, että kyllä me taidetaan täällä viihtyä seuraavat 4 kuukautta! :) Nyt syksyn aikana kirjoittelen varmasti aika usein tällaisia päiväkirjamaisia postauksia, koska haluan saada tallennettua tämän ajan täällä muistojen kirjaan eli blogiin.

Ihanaa uutta viikkoa! Miten teidän viikonloppu sujui?

-Karoliina

2 kommenttia:

1. Kuulostaa nastalta. Tuutte varmasti kotiutumaan tai ootte siis jo :)
    Mua hihitytti toi, kun menit heti ostamaan käsipainoja! Tärkeimmät ensin, hyvä sä!
    Nauttikaa lämmöstä. Kerro sitten myös juoksukuulumisia, kun pääset lenkille.

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenny kommentista! :) Juu, kotiutuminen on hyvässä vauhdissa! Vielä kun tutustutaan vähän lisää kaupunkiin ja opitaan liikkumaan täällä eri paikkoihin, niin sitten tuntuu vieläkin kotoisammalta. Hehe, no tietysti kotijumppavehkeet piti saada heti kuntoon! :D Juoksukuulumisia tulee varmasti jossain kohtaa. Eilen käytiin juoksemassa pikku lenkki aamupäivällä ja mukavaa oli. Luulen, että iso osa lenkeistä täällä tulee olemaan rattaiden kanssa aamupäivisin, sillä se on kiva tapa liikkua vähän kauemmas nopeammin ja aamupäivällä on kaikista viileintä. Mukavaa viikkoa sinne!!